Jak na landing page, která prodává?

Landing page je něco jako výkladní skříň vašeho podnikání. Zákazníci přijdou, prohlédnou si vaši nabídku a pokud je zaujme, nakoupí.
A jak má správná výkladní skříň vypadat? Tak vymazleně, že od ní vaši zákazníci prostě neodtrhnou oči – ani kdyby byla uprostřed Times Square.

 

Krok po kroku vás provedu 5 body , díky kterým si takovou landing page vytvoříte. Sami a s radostí.

 

1. Vyprávějte příběh
2. Ukažte reference
3. Kontaktní formulář? Jenom nezbytné údaje
4. Slaďte vaše PPC reklamy s texty na landing page
5. Testujte, testujte a testujte

1. Vyprávějte příběh

Představte si vaši landing page jako (prodejní) příběh, který zákazníkovi vyprávíte. Čím ho zaujmete hned na začátek? A čím tuhle zvědavost rozvinete? Jak potvrdíte, že se nákupem u vás rozhodl správně?
Držte se následujícího scénáře:

Jasný úvod.

Z nadpisu (H1) i podnadpisu (H2) landing page se váš člověk musí jasně dozvědět, na jakou stránku se dostal a co na ní může očekávat.

Pokud zrovna nejste králové kreativity (a upřímně – co se prodejních textů týče, může být přehnaná kreativita spíše na škodu), napište do nadpisu i podnadpisu prostě to, co děláte a k čemu je to návštěvníkovi dobré. Stejně jako třeba tady malíři:

Dokážete z úvodu stránky popsat, o čem je a jaké služby nabízí? Pak ji máte otextovanou správně. (zdroj: prototyp webu Super malování)

Také dobře funguje, pokud je součástí úvodu CTA tlačítko, které uživatele posouvá dále na stránku (zpravidla na vysvětlení toho, jak služba či produkt funguje). Jednak se díky němu návštěvník rovnou dostane k tomu nejvíce podstatnému a jednak si už v úvodu nějak „hraje“, interaguje s vaší stránkou – a je pravděpodobné, že to pouze u jedné interakce nezůstane.

Rozvinutí úvodu, aneb nabídněte zákazníkovi to nejlepší

Ne všechno se vejde do úvodu – a i když to tam na just dáte, zákazníka spíše zahltíte informacemi, než přesvědčíte o koupi.

K rozvinutí úvodu zpravidla slouží vypíchnutí tří či více benefitů – ideálně takových, kterými se lišíte od konkurence. Dobře funguje jejich doplnění ikonami či jiným vizuálním prvkem. Zákazníky utvrdí v tom, že je produkt/služba hodna pozornosti, a díky tomu pokračují ve scrollování stránkou.

Vraťme se k malířům výše – na první dobrou vidíme, že se jedná o malování, kde se maluje, kdy se maluje, proč se obrátit zrovna na ně, a jedním klikem se dozvíme i to, kolik to bude stát. Dobrý, ne?

Interakční prvek a/nebo ceník…

… je bezpochyby tou nejdůležitější částí z celé landing page.

Interakčním prvkem může být např. kalkulačka ( „spočítejte si, jak je nabízená služba výhodná/na kolik vás vyjde“), konfigurátor („nakonfigurujte si službu tak, aby vyhovovala vám“) nebo „jen“ grafické rozpracování toho, jak služba funguje.

Každopádně – po prostudování interakčního prvku už by měl mít zákazník jasnou představu o tom, jak služba funguje a také kolik za ní zaplatí. Je to přesně tak – na tomto místě landing page už je rozhodně potřeba prezentovat ceník. Není vhodné cenu schovávat až na konec stránky – zákazník se může cítit okradený o čas, který strávil scrollováním, v případě, že je na něj částka příliš vysoká.

Obecně je schovávání ceny či její „divné“ uvádění (např. částka za jeden den u služeb, které se standardně účtují 1x měsíčně) považováno za určitou kulišárnu ze strany obchodníka, kterou si zákazníci automaticky spojí s jeho celkově nečestným jednáním – tak pozor na to.

„Zákazníci potřebují dostatek informací o produktu, než si ho koupí on-line. Efektivní produktové stránky využívají kombinaci textu a dalších médií ke sdělení podrobností o produktu, dostupnosti, ceně a poskytují jasný způsobí nákupu položky.“

Nielsen&Norman Group

No a samozřejmě, co by to bylo za landing page bez výzvy k akci! U ceníku/interakčního prvku nezapomeňte na jasně natextované CTA tlačítko, přes které zákazník zboží objedná/posune ho dále v hierarchii webu/otevře objednávkový formulář apod.

Reference od (spokojených) zákazníků

Část „příběhu“, které věnuji samostatný bod. Pro tuto chvíli se ale hodí vědět, že zákaznické reference je velmi dobré na landing page uvést – celkově zvyšují důvěryhodnost celé stránky a díky tomu i ochotu zákazníka nakoupit.
A proč jsem dala „spokojených“ do závorek? Z jednoduchého důvodu – na landing page totiž nemusíte mít 100% kladné reference, aby od vás lidé nakoupili.

Je naprosto v pořádku, že se najdou i zákazníci, kterým jste prostě nesedli – i když jste se o to nejspíš maximálně snažili.

Když se podíváte na hodnocení různých produktů, je to často 4.7, 4.9 – málokdy celá pětka. Jenom pozitivní reference totiž mohou působit dost „shady“, pokud se jedná např. o maloobchodní zboží. Nesnažte se negativní reference v tomto případě nijak skrývat, naopak – dokážou přidat celému podniku důvěryhodnost toho, že jsou vaše zpětné vazby autentické a nepíšete si je sami.

Kontaktní formulář

Další z částí, která si zaslouží samostatný bod. Každopádně, pokud zákazník doscrolloval až na konec stránky, nenechte ho utéct! Zopakujte mu zde vaší nabídku s možností jednoduchého objednání, případně mu dejte možnost vás pohodlně kontaktovat.

Ten „fak“, aneb často se ptáte

Sekcí FAQ, neboli často kladených otázek, ulehčíte práci vaší zákaznické podpoře v řádu několika hodin denně. A také si dopomůžete k tomu, abyste zbytečně nepřišli o zákazníka.

Myslete na to, že pokud se zákazník nedozví vše potřebné, pravděpodobně landing page (navždy) opustí – zapomeňte na to, že bude někdo ztrácet čas s tím, aby vám volal či posílal mail. Bylo by to ideální, ale takhle to v rychlém světě internetu úplně nefunguje.

Správně sestavená sekce často kladených otázek by měla vždy vycházet z reálných dotazů zákazníků na produkt/službu. Vycházejte tedy z nejčastějších požadavků, se kterými se zákazníci obrací na zákaznickou podporu, nebo se prostě zeptejte vašich potenciálních klientů – ukažte jim vaši landing page, seznamte je s nabízeným produktem/službou a zeptejte se jich, jaké informace by je zajímaly a zároveň je nenašli na vaší stránce.

A je to – základní scénář vašeho „příběhu“ máme hotový. Co dalšího je potřeba udělat, pokud chcete vaši landing page zákazníkům maximálně zatraktivnit?

2. Ukažte reference

Představte si reference na vaší stránce jako medaile na uniformě generála. Prokazují stejnou službu – dávají okolí najevo dosažený úspěch a také zvyšují jeho celkovou důvěru ve vaše produkty či služby.
Reference mohou mít různou formu. Jednou z nich jsou např. textová doporučení:
Použila jsem reference z mého původního webu – jasné a přehledné.

U textových doporučení je ideální uvádět kontakt (zpravidla e-mail) na poskytovatele reference – dáváte tak čtenářovi možnost si danou referenci ověřit, a tak posílíte jeho důvěru v to, že jste si referenci nevymysleli sami.

Další častou formou je zveřejnění log společností, které už váš produkt či službu využívají. Opět je to forma reference, která vám v očí zákazníka dodá na kredibilitě. Jen nezapomeňte na to, že před umístěním log je potřeba si u každé ze společností ověřit, že jejich logo na svou landing page umístit můžete. V opačném případě riskujete právní oplétačky.

Nástroj na měření zákaznických cest Marketo vám svými referencemi říká, že když mu důvěřují třeba ve Fujitsu, tak proč byste nemohli i vy?
Zdroj: marketo.com

3. Kontaktní formulář? Jenom nezbytné údaje

Nesnažte se ze zákazníků vytáhnout maximum údajů. Je pochopitelné, že se jako obchodník snažíte získat o potenciálním klientovi co nejvíce informací. Myslete ale na to, že čím více toho bude muset zákazník ve formuláři vyplňovat, tím větší je šance, že vaši landing page prostě opustí – a vy zůstanete bez konverze.
Většině návštěvníků nevadí, když uvedou své jméno, příjmení a e-mailovou adresu. Dotaz na datum narození (to může být vnímáno jako poměrně intimní informace) a telefonní číslo („hned mě budou otravovat…“) už jsou no go, která vás zbytečně mohou připravit o konverze.
Pokud toho přece jen o zákazníkovi chcete zjistit více, požádejte ho o další informace na „děkovací stránce“, která se zobrazí po vyplnění formuláře – a ideálně mu za poskytnutí dalších informací nabídněte nějaký benefit, třeba poukaz na slevu.


Jméno, e-mail a microcopy s ujištěním, že nebudete spamovat. Ideál.
Zdroj: themeforest.net

 

4. Slaďte vaše PPC reklamy s texty na landing page

Landing page je často kampaňová stránka. To znamená, že se na ní zákazník dostane z nějaké kampaně – a často je to PPC kampaň.
Určitě získáte plusové body, pokud poskytnete plynulý „zákaznický zážitek“ – třeba tím, že sladíte headline PPC kampaně s headlinem vaší landing page. Může to znít jako detail, uživatel ale díky tomu jasně pozná, že „se dostal správně“.
Také myslete na celkový obsah PPC inzerátu – pokud v něm nabízíte konkrétní položku (např. čajovou konvičku), je potřeba, aby se zákazník kliknutím na inzerát dostal přímo na sekci, kde čajové konvičky nabízíte, a ne na obecný úvod. Jde vám přece o to, aby se člověk dostal přímo k cíli – a nakoupil.

5. Testujte, testujte a testujte

Kdo netestuje (se zákazníky), nic se nedozví. Dá se říct, že každý váš projekt – ať už je to landing page, nebo cokoliv jiného – je pouze hypotézou o tom, jak by to mohlo fungovat. Teprve zpětná vazba zákazníků rozhoduje o tom, jestli vaše „hypotéza“ funguje, nebo ne.
Pod testováním si nepředstavujte žádný složitý proces – stačí, když vaší landing page ukážete 5 přátelům, kteří spadají do vaší cílové skupiny a vyslechnete si jejich názor na váš výtvor. Jejich zpětnou vazbu pak zapracujete do svého řešení.
Na landing page nezapomeňte nasadit také např. Google analytics, která vám dodají kvantitativní data o tom, jak zákazníci vaši landing page používají. Podle těch můžete vaší stránku dále upravovat.
Potřebujete s čímkoliv na landing page poradit? Jsem vám k službám. Dejte mi vědět na zazvorkova.helena@gmail.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp